Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Fördubblad omsättning för Meds under första halvåret – satsar på egna varumärken

Publicerad: 20 juli 2021, 07:44

📷 Björn Thorngren, vd och medgrundare av Meds Apotek.

Nätapoteket Meds hade en tillväxt om 100 procent under första halvåret 2021. Nu meddelar bolaget att de lanserar en satsning på egna varumärken.


Meds Apotek fördubblar omsättningen under första halvåret 2021 jämfört med samma period förra året. Det framgår av ett pressmeddelande från bolaget. Preliminärt hamnar omsättningen på 200 miljoner kronor under första halvåret. 

– Vi har sett en mycket stark vår och start på sommaren och jag känner en stor stolthet över teamet som överträffar våra högt ställda förväntningar månad efter månad. Att växa över 100 procent jämfört med samma period förra året, som omfattade hamstringsvågen under utbrottet av covid-19, är fantastiskt. När pandemin nu klingar av och köpbeteendet återgår ser vi fortsatt stort intresse för onlineapotek, säger vd och medgrundare Björn Thorngren i en kommentar.

Bolaget meddelar även att under sommaren lanserar den första produktserien i Meds satsning på egna varumärken. Den första lanseringen kommer att bestå av kosttillskott. 

– Vi tror starkt på kombinationen av egen D2C och fortsatt satsning på våra övriga 30 000 produkter från etablerade varumärken. Meds har en halv miljon aktiva kunder i dag som utgör en fantastisk plattform att lansera nya varumärken, både egna och externa som är nya på svenska marknaden.

Julia Forsberg

Reporter

julia.forsberg@bonniernews.se

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News