Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Experternas bästa råd i kampanjhetsen – här är reavarorna som riskerar att sänka din lönsamhet

Publicerad: 19 september 2022, 07:49

Priser som drar in nya kunder i din butik är en kortsiktig strategi. På längre sikt handlar det om rätt pris på rätt varor, och att bygga lojalitet menar Gabriella Wulff och Erik Modig.

Foto: Hillevi Nagel / Pressbild

Rådande kampanjhets håller inte i längden. Forskarna Erik Modig och Gabriella Wulff pekar ut fallgropar och möjligheter i priskriget.


Ämnen i artikeln:

Prisförändring

Vid lågkonjunktur och kris är konsumenter mer benägna att ändra sina vanor. Sannolikheten att en handlare kan locka över kunder från konkurrenten ökar. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Prisförändring

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev