Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Experten: Faktorerna bakom Ica Maxi-succén – och den tunga framtidsfrågan

Publicerad: 20 september 2021, 08:10

Ulf Johansson, professor vid Lunds universitet, har under lång tid följt de svenska dagligvarukedjorna.

Foto: Adam Haglund/Apelöga

Handelsexperten Ulf Johansson, professor vid Lunds universitet, ser fyra avgörande faktorer bakom Ica Maxi-konceptets framgångar, men också tuffa utmaningar. Här är hans viktigaste punkter – med en tung framtidsfråga.


Ämnen i artikeln:

Ica MaxiKonsumentbeteende

Ulf Johansson, professor på företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet, konstaterar först att Ica Maxi-konceptet innebär en utmaning. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Ica MaxiKonsumentbeteende

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.