lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Expert pekar ut tydlig vinnare – men varumärket värjer sig mot aggressiva kampanjer

Publicerad: 8 maj 2023, 07:45

”Du behöver jobba för att kunden ska välja ditt varumärke eller din butik även när det inte är kampanj. Det där är en svårt balans”, säger Simon Bugge Jensen på GFK.

Foto: Monika Nilsson Lysell

Kampanjpris på kaffe är just nu en lyckad strategi för en specifik butikskategori, visar GFK:s analys. ”Men man behöver vara försiktig”, säger Simon Bugge Jensen.

Ämnen i artikeln:

GFKMatpriser

Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


Analysföretaget GFK ser stora rörelser i statistiken över hur stor del av kundens inköp som görs till kampanjpris. Kampanjandelen i lågprisbutiker har det senaste året planat ut, och sedan årsskiftet

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev