måndag20 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Thomas Ohlén: Enorma siffror för Willys – hur ska Ica klara detta?

Pressade svenska hushåll söker ekonomiskt stöd hos Willys. Lågpriskedjans tillväxt saknar motstycke i dagligvaruhandeln. Frågan är om Icas motattack kan få kunder att komma tillbaka, skriver Dagligvarunytts Thomas Ohlén.

Publicerad: 1 februari 2023, 08:25

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Willys enorma tillväxt 2022 saknar motstycke i dagligvaruhandeln. Nu försöker Ica svara – genom att ha lågpris i fokus. ”Räcker plötsliga prisoffensiven för Ica? Eller kommer den helt enkelt för sent?” Det skriver Thomas Ohlén i en analys av kundströmmarna i branschen.

Foto: Daniel Norman


Ämnen i artikeln:

AxfoodWillysIca MaxiLidl

Konsumtionsutrymmet har minskat dramatiskt på grund av galopperande inflation, höga el- och drivmedelspriser, väsentligt dyrare dagligvaror och räntor på lån som än så länge är mer än tre gånger så

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AxfoodWillysIca MaxiLidl

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev