Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

En tuff höst väntar branschen när kedjornas affärsmodeller utmanas: ”Blir smärtsamt”

Publicerad: 18 juni 2021, 08:28

Kedjornas affärsmodeller utmanas. Hösten kan bli tuff för branschen, menar flera experter.

Foto: Pressbilder

Tillväxten bromsar in och e-handeln tar fler marknadsandelar samtidigt som fler aktörer ska dela på den digitala kakan. Det blir en tuff höst enligt de experter som Dagligvarunytt talar med.


Ämnen i artikeln:

Svensk HandelSvensk DagligvaruhandelClick & collectCoop SverigeIca SverigeBergendahlsDistributionskedjanLidlAxfoodDagabWillysHemköpCoop Butiker och Stormarknader

När HUI i slutet av förra veckan presenterade sin senaste prognos för 2021 skrev man ned den förväntade tillväxten för dagligvaruhandeln rejält, från 2,5 procent i löpande priser till 2,0

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News