Försäljning
En tuff höst väntar branschen när kedjornas affärsmodeller utmanas: ”Blir smärtsamt”
Publicerad: 18 juni 2021, 08:28
Kedjornas affärsmodeller utmanas. Hösten kan bli tuff för branschen, menar flera experter. Foto: Pressbilder
Tillväxten bromsar in och e-handeln tar fler marknadsandelar samtidigt som fler aktörer ska dela på den digitala kakan. Det blir en tuff höst enligt de experter som Dagligvarunytt talar med.
Ämnen i artikeln:
Click & collectDistributionskedjanSvensk HandelSvensk DagligvaruhandelCoop SverigeIca SverigeBergendahlsLidlAxfoodDagabWillysHemköpNär HUI i slutet av förra veckan presenterade sin senaste prognos för 2021 skrev man ned den förväntade tillväxten för dagligvaruhandeln rejält, från 2,5 procent i löpande priser till 2,0
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.