Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Därför tar branschglidningen nya vägar: ”Går inte jämföra köttet på Ica med det på restaurang”

Publicerad: 23 november 2021, 10:04

Enligt Lennart Wallander, vd på matkommunikationsbyrån Food & friends, har trenden pågått ett tag – och sedan fått en extra skjuts av pandemin.

Foto: Pressbild

Branschglidning, riskspridning och en förändrad spelplan i samband med coronapandemin. Det är några av orsakerna till att allt fler krögare ger sig in i dagligvarubranschen. ”Vi kallar det delifiering”, säger trendspanaren Lennart Wallander.


Ämnen i artikeln:

LivsmedelsföretagenSvensk Dagligvaruhandel

Coronapandemin förändrade maktbalansen mellan restaurang- och dagligvarubranschen. Efter många år där uteätande stadigt ökat samtidigt som krogar, kaféer och snabbmatsrestauranger tagit en allt större andel av konsumenternas matkronor blev det

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.