Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Coops utmaning – för att ge kunderna en tydlig bild: Ett krävande lågprispussel

Publicerad: 28 maj 2021, 05:56

Coop går på prisoffensiv med flera butiksprofiler och måste lösa en utmaning: Hur ska bilden bli tydlig för kunderna?

Foto: Foto: Getty images och Dagligvarunytt. Montage: Miriam Järlesjö.

De tidigare Netto-butikerna ger Coop ett pussel att lösa för att ge en sammanhållen prisbild. Två varianter av Coop-butiker arbetar i dag parallellt med profilerna Xtra och Pekås. Hur ska prisoffensiven bli tydlig för kunderna?


Ämnen i artikeln:

CoopNettoCoop SverigeLågpris

När den sista Netto-butiken konverterades gick Coop i mål med Sveriges mest omfattande omställning av en dagligvarukedja. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.