Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Butikernas tuffa utmaning – när kunderna jagar klipp: ”Ingen vill uppfattas som dyr i det här läget”

Publicerad: 19 september 2022, 07:49

”Vi är aktiva på priset, och visar att man kan göra klipp i den här butiken” säger Hans Roosmark på Hemköp Sjöbergshallen.

Foto: Privat

Kundernas extrema prisfokus ställer handlare och butikschefer inför nya utmaningar kring varuexponering och budget. ”Vi behöver titta på kostnadssidan för att behålla lönsamhet”, säger Jonas Berg på Ica Maxi Vasa.


Ämnen i artikeln:

CoopIca MaxiHemköpIca Kvantum

På Hemköp Sjöbergshallen i Sollentuna märks att suget efter varor till kampanjpris är högre än vanligt. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev