Få hela storyn
Starta din prenumeration
Försäljning
Publicerad: 6 april 2022, 13:05
Påskveckan är den näst viktigaste försäljningsveckan i dagligvaruhandeln, näst efter jul.
Foto: Miriam Järlesjö
Påskhelgen är en mathögtid som driver trafik och försäljning i dagligvaruhandeln – även utan stora satsningar på exponeringar eller event, enligt Dagligvarunytts rundringning. ”Påsk är större än jul hos oss”, säger handlaren Richard Teern på Ica Supermarket i Borgholm.
På Ica Supermarket Luthagens Livs i Uppsala märker man av påskhögtiden redan i entrén där man möts av flera exponeringar av påskgodis.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.