Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Beskedet från butikerna – så går den viktiga påskförsäljningen: ”Fyller på för fullt”

Publicerad: 14 april 2022, 07:18

Påsken är den näst mest viktiga försäljningsperiod efter julen.

Foto: Gustaf Olsson

Den viktiga påskförsäljningen är i gång – med besked. ”Vi har haft en otroligt stark försäljningsstart på veckan”, säger butikschefen Carina Palm.


Ämnen i artikeln:

City GrossHemköpTempo

Påsken är dagligvaruhandeln näst främsta försäljningsperiod efter julen. Enligt en rapport från Svensk Handel sålde livsmedelsektorn varor för 7,7 miljarder under påskhelgen 2019. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

City GrossHemköpTempo

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev