Försäljning
Beskedet från butikerna – så går den viktiga påskförsäljningen: ”Fyller på för fullt”
Publicerad: 14 april 2022, 07:18
Påsken är den näst mest viktiga försäljningsperiod efter julen.
Foto: Gustaf Olsson
Den viktiga påskförsäljningen är i gång – med besked. ”Vi har haft en otroligt stark försäljningsstart på veckan”, säger butikschefen Carina Palm.
Påsken är dagligvaruhandeln näst främsta försäljningsperiod efter julen. Enligt en rapport från Svensk Handel sålde livsmedelsektorn varor för 7,7 miljarder under påskhelgen 2019.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.