Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Balkow om storsatsningen: ”Axfood tar höjd för mer e-handel och fortsatt tillväxt”

Publicerad: 15 juli 2021, 11:22

”Vi stänger ett starkt kvartal”, säger Axfoods vd och koncernchef Klas Balkow.

Foto: Axfood

Axfoods vd och koncernchef Klas Balkow summerar ett Q2 med nya marknadsandelar och ökande försäljning, samtidigt med tuffa utmaningar och stora investeringar framöver. ”Utmaningen är att hålla utvecklingstakten”, säger han.


Ämnen i artikeln:

AxfoodHemköpWillysFranchise

Axfood redovisar ett andra kvartal 2021 med ett ökat rörelseresultat och nya marknadsandelar genom en butiksförsäljning som slog marknaden.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News