Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Axfood och dess vd Klas Balkow slog index klart årets första kvartal. Nu ger han sin syn på framgången i en större intervju med Dagligvarunytt.

Foto: Gustav Kaiser

Balkow i stor intervju – om nya succén, Willys senaste lyft, trycket hos Eurocash och stigande priser: ”Svårbedömd period”

Axfood levererade en imponerande inledning på året och utklassade ännu en gång marknaden.
Nu förklarar vd:n:
Starkare utvecklingen än index
✓ Willys fortsatt höga säljlyft
✓ Varför e-handeln tappar mindre
✓ Eurocash betydelse för Axfood
✓ Stigande priserna på mat
– Många faktorer påverkar framöver, säger Klas Balkow i en stor intervju.

Publicerad: 21 april 2022, 11:59

Thomas Ohlén

Reporter

thomas.ohlen@bonniernews.se

Dagligvarunytt berättade i morse att Axfoods detaljhandelsomsättning ökade betydligt mer än det index som Svensk Dagligvaruhandel offentliggjorde 45 minuter tidigare.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AxfoodEurocashHemköpTempoWillys

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev