Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Axfoods och dess vd Klas Balkow slog index klart fjärde kvartalet och hela 2021. Därmed ökade koncernens marknadsandel ytterligare.

Foto: Magnus Fond

Balkow i exklusiv intervju om marknaden, tillväxten – och konkurrenterna: ”De är inte så transparenta”

Willys och Hemköp slog branschens index klart 2021 – och förstärkte Axfoods redan framträdande position.
Nu ger Klas Balkow sin syn på:
✓ Högre marknadsandelen
✓ Willys kommande butiker
✓ E-handelns inbromsning
✓ Coops nya lågpriskedja
✓ Betydelsen av lättade restriktioner
✓ Hemlighetsfulla konkurrenter
– De är inte så transparenta, säger vd:n i en exklusiv intervju med Dagligvarunytt.

Publicerad: 3 februari 2022, 13:35

Thomas Ohlén

Reporter

thomas.ohlen@bonniernews.se

Dagligvarunytt berättade tidigare i dag att Axfoods butiksomsättning ökade med 1,9 procent förra året och det var långt över utfallet i det index som Svensk Dagligvaruhandel också presenterade i morse.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AxfoodHemköpTempoWillysCoop

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev