onsdag27 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Axfoods bakslag – tappade mot index: ”Bara att växa är en bedrift”

Publicerad: 21 oktober 2021, 06:02

Axfood och vd Klas Balkow hade lägre försäljningsökning än index tredje kvartalet. Willys tuffa jämförelsetal är främsta förklaringen.

Foto: Miriam Järlesjö

Axfood tappade till branschindex tredje kvartalet i år. Största förklaringen: Willys utmanande siffror från 2020. ”En bedrift att växa med de jämförelsetalen”, säger koncernchefen Klas Balkow.

Ämnen i artikeln:

AxfoodHemköpMat.seTempoWillys

Thomas Ohlén

thomas.ohlen@bonniernews.se


Dagligvarunytt berättade nyligen i en stor kartläggning om Willys starka utveckling sedan 2016 – med försäljning långt över index och att rörelsemarginalen stigit med en procentenhet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev