Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Axfoods bakslag – tappade mot index: ”Bara att växa är en bedrift”

Publicerad: 21 oktober 2021, 06:02

Axfood och vd Klas Balkow hade lägre försäljningsökning än index tredje kvartalet. Willys tuffa jämförelsetal är främsta förklaringen.

Foto: Miriam Järlesjö

Axfood tappade till branschindex tredje kvartalet i år. Största förklaringen: Willys utmanande siffror från 2020. ”En bedrift att växa med de jämförelsetalen”, säger koncernchefen Klas Balkow.


Ämnen i artikeln:

AxfoodHemköpMat.seTempoWillys

Dagligvarunytt berättade nyligen i en stor kartläggning om Willys starka utveckling sedan 2016 – med försäljning långt över index och att rörelsemarginalen stigit med en procentenhet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.