Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Avslöjar: Så mycket ökade Willys försäljning – egentligen: ”Väldigt starka siffror”

Publicerad: 22 april 2021, 11:19

Willys och Willys Hemma hade ett nytt starkt kvartal.

Foto: Gustaf Olsson

Willys hade ett starkt kvartal – när gränshandeln räknas bort. Försäljningen lyfte långt över branschens index. ”Väldigt hög nivå”, säger vd Klas Balkow om kedjans start på 2021.


Ämnen i artikeln:

AxfoodHemköpMat.seTempoWillys

Axfoods delårsrapport för första kvartalet visar att butikstillväxten stannade på 2,4 procent och den siffran indikerar att koncernen tappade marknadsandelar eftersom branschens försäljning steg med tre procent enligt organisationen Svensk Dagligvaruhandels index. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News