Foto: Ica Press
Avslöjar – boom för EMV i jättens kampanjer: ”Tydlig strategi”
Antalet priskampanjer per reklamblad ökar kraftigt och det är kedjornas egna märkesvaror som driver utvecklingen, enligt ny statistik från appen Ereklamblad. Och det är en av dagligvaruaktörerna som går i bräschen för branschen.
Läs om:
√ Hur konsumenternas prisjakt påverkar kampanjandelen.
√ Dagligvaruaktören som satsar mest på reklam för egna märkesvaror: ”Motsvarande förändring syns inte hos övriga"
√ Profilen som sticker ut mest – reklamen för EMV har dubblerats på ett år: ”Faran är att intäktsgraden går ner.”
Ellen Larsson
Matprisutspelen från dagligvaruaktörerna har duggat tätt sedan slutet av mars då Lidl Sverige avslöjade att man sänker – och fryser – priserna på över 100 varor. Men långt innan
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.