Foto: Ica Press
Avslöjar – boom för EMV i jättens kampanjer: ”Tydlig strategi”
Antalet priskampanjer per reklamblad ökar kraftigt och det är kedjornas egna märkesvaror som driver utvecklingen, enligt ny statistik från appen Ereklamblad. Och det är en av dagligvaruaktörerna som går i bräschen för branschen.
Läs om:
√ Hur konsumenternas prisjakt påverkar kampanjandelen.
√ Dagligvaruaktören som satsar mest på reklam för egna märkesvaror: ”Motsvarande förändring syns inte hos övriga"
√ Profilen som sticker ut mest – reklamen för EMV har dubblerats på ett år: ”Faran är att intäktsgraden går ner.”
Ellen Larsson
Matprisutspelen från dagligvaruaktörerna har duggat tätt sedan slutet av mars då Lidl Sverige avslöjade att man sänker – och fryser – priserna på över 100 varor. Men långt innan
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.