lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Foto: Ica Press

Avslöjar – boom för EMV i jättens kampanjer: ”Tydlig strategi”

Antalet priskampanjer per reklamblad ökar kraftigt och det är kedjornas egna märkesvaror som driver utvecklingen, enligt ny statistik från appen Ereklamblad. Och det är en av dagligvaruaktörerna som går i bräschen för branschen.
Läs om:
√ Hur konsumenternas prisjakt påverkar kampanjandelen.
√ Dagligvaruaktören som satsar mest på reklam för egna märkesvaror: ”Motsvarande förändring syns inte hos övriga"
√ Profilen som sticker ut mest – reklamen för EMV har dubblerats på ett år: ”Faran är att intäktsgraden går ner.”

Publicerad: 8 maj 2023, 07:29

Ellen Larsson

ellen.larsson@bonniernews.se

Matprisutspelen från dagligvaruaktörerna har duggat tätt sedan slutet av mars då Lidl Sverige avslöjade att man sänker – och fryser – priserna på över 100 varor. Men långt innan

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Ica SverigeIca Kvantum

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev