Försäljning
80 000 nya medlemmar – nu genomför Coop ytterligare prisoffensiv
Publicerad: 29 maj 2023, 05:52
Coop genomför ny prisoffensic.
Foto: Pressbild
Coop fortsätter att sänka priserna för sina medlemmar. Denna gången handlar det om mat för picnic, studentfester, midsommar och annat. ”Vi ser en medlemsökning månad för månad”, säger Fredrik Uhrbom på Coop Sverige.
LÄS OCKSÅ: Coops prissänkning hyllas – rekordmånga har blivit medlemmar: ”Gynnar dem”
Sedan början av maj har Coop sänkt priserna på upp till 30 procent på utvald vardagsmat.
I den nya priskampanjen skiftas fokus.
Från 5 juni och en dryg månad framåt sänks priserna på mat som kan ätas utomhus under stundande sommarfester, som till exempel i samband med studenten eller midsommar, eller under en picnic.
– Det är viktigt för oss att fortsätta investera i våra medlemmar och underlätta för en god, billigare och inspirerande matinhandling. De EVM-varor vi kapat priset på tror vi kommer passa riktigt bra till den årstid vi nu går in i, säger Fredrik Uhrbom, affärsområdeschef för försäljning och marknad inom Coop Sverige.
LÄS OCKSÅ: Thomas Ohlén: Coops prissänkningar gör ägarna mindre otrogna
Fredrik Uhrbom, affärsområdeschef för försäljning och marknad inom Coop Sverige.
Foto: Pressbild
LÄS OCKSÅ: Chocksiffror – nu vänder prisrallyt tvärt: ”Drivs av tre aktörer”
Coop sänker även priset utvalda frukostvaror liksom på blöjor och liknande.
– Extra glädjande känns det att vi i den här perioden även kan inkludera barnartiklar i vår stora prissänkning då det är många familjer som fått en tuffare tillvaro ekonomisk, fortsätter Fredrik Uhrbom.
Detta är ytterligare en i raden av flera priskampanjer som Coop genomför riktat till sina medlemmar. Dessa har gjort att fler valt att ansluta sig till kooperationen.
Under årets första fyra månader lockade Coop 80 000 nya medlemmar.
– Vi ser en medlemsökning månad för månad under 2023, vilket så klart är riktigt glädjande, säger Fredrik Uhrbom.