Utblick
Världspremiär i Oslo: Nytt 7-Eleven-koncept kombinerar dagligvaror och convenience
Publicerad: 3 november 2021, 07:15
Mariette Kristenson och Ole Robert Reitan tar en titt på det nya 7-Eleven-konceptet. Foto: Øyvind Breivik
Det var världspremiär i Oslo i veckan när 7-Eleven Market slog upp dörrarna till den första butiken i konceptet. Butiken lovar ett brett urval av dagligvaror - till priser som matchar Rema 1000.
På Frognerveien i centrala Oslo invigdes i måndags den första 7-Eleven Market-butiken, ett hybridkoncept som kombinerar dagligvaror och convenience.
– Jag är stolt att kunna presentera ett helt nytt koncept i Reitan Retail-familjen, sa Ole Robert Reitan, koncernchef vid invigningen.
– Lågpris för folk i farten.
7-Eleven Market, som drivs av handlarparet Tonje och Alvaro Hernandez Rivas, erbjuder nybakat, dricka, frukt och grönsaker samt enkla färdigmåltider. Prislöftet till kunderna är att matcha ”storasyster” Rema 1000:s priser på de 100 mest sålda produkterna i dagligvarukategorin.
Mariette Kristenson, tidigare vd för Reitan Sverige numera med motsvarande tjänst på Reitan Convenience, säger att företaget ”utmanar och utforskar framtidens convenience-koncept med 7-Eleven Market”.
– Street food, ekologiska ostar, smoothies, juicer och veganska alternativ är bara en del av det vi fyller butiken med, säger Tonje och Alvaro Hernandez Rivas.