Butikschefen Faye Mitchell guidar Markets reporter genom butiken på Regent Street, nära Oxford Circus i London.
Foto: Nina Granberg Melin
Raye – så mycket mer än en matbutik: ”Vi tänker i editioner som tidningsmagasin”
Vid första anblicken ser det ut som en liten ekologisk mataffär. Men Londonföretaget Raye är så mycket mer. Dagligvarunytt spanade in den gröna pop-up butiken som också är en mini-mässa och mötesplats för allt från entreprenörer till hundar.
Nina Granberg Melin
LONDON. När grundaren Nicole Compen startade popup-mataffären Raye var missionen att stötta innovativa, ekologiska matmärken på ett nytt sätt. Och det är en minst sagt annorlunda matbutik som huserar ett
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.