Utblick
Post-pandemin: Amerikanska kedjor storsatsar på marknadsföring i den fysiska handeln
Publicerad: 2 juli 2021, 05:39
Nu storsatsar amerikanska dagligvarukedjor åter på marknadsföring i butik när konsumenterna sakta men säkert återvänder till den fysiska handeln.
Foto: Susan Berzelius
Sakta men säkert återvänder amerikanska konsumenter till den fysiska handeln. Och nu storsatsar dagligvarukedjorna på marknadsföringen i butik.
Ämnen i artikeln:
CoronaNär reklam- och analysföretaget Blis frågade 100 amerikanska dagligvarukedjor om deras planerade marknadsföringsinsatser under det närmaste halvår svarade 36 procent av dem att de tänkte skifta reklaminsatserna från e-handel till butik. 25 procent svarade att deras marknadsföring ska fokusera på varumärkeskampanjer medan 31 procent satsar resurser på marknadsföring av e-handelstjänster.
44 procent av respondenterna uppgav att de förväntar sig en ökad efterfrågan på click and collect-tjänster och över hälften av de tillfrågade, 54 procent investerar i ökat utrymme i butikerna för att möta kundernas efterfrågan på upphämtning av online-order.
– Det är lovande att handeln, när vi går ur pandemin, ökar sina budgetar för marknadsföring i butik, säger Gil Larsen, vd för Blis USA.
– I slutändan ser vi att nästa generation konsumenter kräver en omnikanal-upplevelse som ger samma värde och bekvämlighet oavsett kanal.