onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Utblick

Ju galnare, desto bättre – här är fem exempel på den stekheta ”collabo”-trenden

Publicerad: 29 november 2022, 12:50

Skjortor och isglass – och kaffesuccé med ”Top Gun”. Dagligvarunytt har tittat närmare på hur fusionprodukter tar den japanska dagligvaruhandeln med storm.

I Japan heter det ”collabo” – en förkortning av engelskans ”collaboration”. Det handlar om att företag samarbetar med andra företag på olika plan för att skapa nya och uppseendeväckande produkter. Kanske något som kan få fart på försäljningen även i den svenska dagligvaruhandeln?


DK


TOKYO. Japans yta, något mindre än Sveriges, består till 70 procent av relativt otillgängliga bergstrakter samtidigt som befolkningen uppgår till drygt 124 miljoner, med andra ord en stor befolkningskoncentration som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev