onsdag27 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Utblick

”Babbelkassor” ger franska snabbköpskunder en fristad: ”Behöver verkligen sociala kontakter”

Publicerad: 29 mars 2022, 11:12

Instängdheten under pandemin gör att behovet av sociala kontakter är starkt, säger såväl kunder som kassavärdar.

Foto: Anna Trenning-Himmelsbach

Allt fler franska snabbköpsbutiker öppnar ”bla-bla-kassor” för kunder som inte har bråttom. ”Under förra årets nedstängning upptäckte vi att kunderna hade ett stort behov av att prata”, säger François Rodriguez, direktör för en stormarknad.


AT

Anna Trenning-Himmelsbach


– Ja, vi behöver verkligen sociala kontakter. Särskilt efter den här vintern, säger en man som just har gått igenom Bla-bla-kassan.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev