Nyheter
Wirléns virala succé – så når profilen hundratusentals på sociala medier
Publicerad: 5 januari 2023, 07:56
Patrik Wirlén är inte bara handlare för Matpiraten utan har också blivit ett stort namn i sociala medier. Vid nyår deklarerade han att kedjans tre butiker inte säljer smällare. Budskapet ackompanjerades med bilder på Patrik Wirlén, en gris från Rocklunda gård och en hund.
Foto: Matpiraten
Matpiraten och Patrik Wirlén är en given viral succé. Nu har butiken och handlaren slagit rekord – igen. ”Sociala medier kanske blir min nästa grej”, säger dagligvaruprofilen.
Alla som följer Matpiraten och Patrik Wirlén via Dagligvarunytt har sannolikt noterat att butiksvarumärket och handlaren snabbt placerar sig i toppen på listan över de mest lästa artiklarna på den
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.