onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Snabba karriärvägar fick honom att stanna hos Coop: "Jag har haft jäkligt spännande jobb”

Publicerad: 17 januari 2023, 08:21

Fredrik Zenk, chef för affärsområdet – egna varumärken – på Coop Sverige.

Foto: Pressfoto

Den gröna tråden i Fredrik Zenks karriär är Coop. Och inom Coop Sverige har han, som egentligen trivs bäst bakom scenen, tidigt fått chansen att kliva fram och axla chefspositioner. ”Jag har haft – och har – ett jäkligt spännande jobb.”

Ämnen i artikeln:

Coop Sverige

Ellen Larsson

ellen.larsson@bonniernews.se


Coop Sveriges egna varumärken – med Xtra i bräschen – har fått en alltmer framskjuten plats under krisåret 2022. På bolagets avdelning för egna varumärken är Fredrik Zenk chef sedan

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev