fredag22 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Siffror kedja för kedja – här är styrkorna och svagheterna: ”Ica tappar tydligt”

Publicerad: 3 februari 2023, 11:54

Fredrik Siljelöf är analyschef på analysföretaget Xtreme som löpande studerar dagligvaruhandelns varumärken.

Vad tycker konsumenterna om dagligvaruaktörernas butiker, egentligen? Det har Dagligvarunytt sökt svar på med hjälp av analysföretaget Xtreme. Läs om:
√ Förklaringen till Lidls snabba tillväxt.
√ Stora – och eskalerande – problemet i Icas varumärke.
√ Experten: "Det är tydligt en negativ trend".

Ämnen i artikeln:

LidlMatpriser

Fredrik Svedjetun

fredrik.svedjetun@bonniernews.se


Analysföretaget Xtreme bevakar kontinuerligt utvecklingen för dagligvaruhandelns varumärken. Undersökningarna visar att Icas varumärke är urstarkt när det kommer till områden som ”förstahandsval”, ”lojalitet” och ”gillar”.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev