Nyheter
Siffror kedja för kedja – här är styrkorna och svagheterna: ”Ica tappar tydligt”
Publicerad: 3 februari 2023, 11:54
Fredrik Siljelöf är analyschef på analysföretaget Xtreme som löpande studerar dagligvaruhandelns varumärken.
Vad tycker konsumenterna om dagligvaruaktörernas butiker, egentligen? Det har Dagligvarunytt sökt svar på med hjälp av analysföretaget Xtreme. Läs om:
√ Förklaringen till Lidls snabba tillväxt.
√ Stora – och eskalerande – problemet i Icas varumärke.
√ Experten: "Det är tydligt en negativ trend".
Analysföretaget Xtreme bevakar kontinuerligt utvecklingen för dagligvaruhandelns varumärken. Undersökningarna visar att Icas varumärke är urstarkt när det kommer till områden som ”förstahandsval”, ”lojalitet” och ”gillar”.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.