måndag20 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Siffror kedja för kedja – här är styrkorna och svagheterna: ”Ica tappar tydligt”

Publicerad: 3 februari 2023, 11:54

Fredrik Siljelöf är analyschef på analysföretaget Xtreme som löpande studerar dagligvaruhandelns varumärken.

Vad tycker konsumenterna om dagligvaruaktörernas butiker, egentligen? Det har Dagligvarunytt sökt svar på med hjälp av analysföretaget Xtreme. Läs om:
√ Förklaringen till Lidls snabba tillväxt.
√ Stora – och eskalerande – problemet i Icas varumärke.
√ Experten: "Det är tydligt en negativ trend".

Ämnen i artikeln:

LidlMatpriser

Fredrik Svedjetun

fredrik.svedjetun@bonniernews.se


Analysföretaget Xtreme bevakar kontinuerligt utvecklingen för dagligvaruhandelns varumärken. Undersökningarna visar att Icas varumärke är urstarkt när det kommer till områden som ”förstahandsval”, ”lojalitet” och ”gillar”.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev