Nyheter
Så säkrar dagligvaruaktörerna klippen: ”Affären har blivit viktigare”
Publicerad: 1 september 2023, 10:54
Johan Neuman, Axfood. Viktor Medén, Coop Sverige. Rickard Gustafsson, Ica Sverige.
Även centralt slipar dagligvaruaktörerna på sina strategier för att möta efterfrågan på klipp. ”Ökningstakten fortsätter från redan höga nivåer”, säger Rickard Gustafsson på Ica Sverige.
Coop Sverige har sedan ett knappt år tillbaka en helt ny avdelning som jobbar enbart med klipp och partier. Viktor Medén, som leder den nya avdelningen, ser en stor efterfrågan
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.