måndag25 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Så säkrar dagligvaruaktörerna klippen: ”Affären har blivit viktigare”

Publicerad: 1 september 2023, 10:54

Johan Neuman, Axfood. Viktor Medén, Coop Sverige. Rickard Gustafsson, Ica Sverige.

Även centralt slipar dagligvaruaktörerna på sina strategier för att möta efterfrågan på klipp. ”Ökningstakten fortsätter från redan höga nivåer”, säger Rickard Gustafsson på Ica Sverige.

Ämnen i artikeln:

Ica SverigeCoop SverigeDagabAxfood

Ellen Larsson

ellen.larsson@bonniernews.se


Coop Sverige har sedan ett knappt år tillbaka en helt ny avdelning som jobbar enbart med klipp och partier. Viktor Medén, som leder den nya avdelningen, ser en stor efterfrågan

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev