onsdag27 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Prisexperten om styrkor och faror med Icas nya priskampanj: ”Högre avhopp”

Publicerad: 2 februari 2023, 11:52

Stefan Ekström tror inte att Icas pågående kampanj kommer locka prismedvetna kunder från lågpriskedjorna.

Icas sänkt pris-kampanj kommer inte kunna locka över kunder från lågprisprofilerade kedjor. Det menar prisexpert Stefan Ekström, som listar faror och styrkor med att marknadsföra sänkta priser på det sätt Ica nu gör.

Ämnen i artikeln:

Ica SverigeMatpriser

Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


– Det är ganska svårt att ändra kundens uppfattning om och förväntan på ett varumärke, säger Stefan Ekström som är prisexpert på Implity, ett företag som erbjuder konsulttjänster inom bland

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev