Nyheter
Prisexperten om styrkor och faror med Icas nya priskampanj: ”Högre avhopp”
Publicerad: 2 februari 2023, 11:52
Stefan Ekström tror inte att Icas pågående kampanj kommer locka prismedvetna kunder från lågpriskedjorna.
Icas sänkt pris-kampanj kommer inte kunna locka över kunder från lågprisprofilerade kedjor. Det menar prisexpert Stefan Ekström, som listar faror och styrkor med att marknadsföra sänkta priser på det sätt Ica nu gör.
– Det är ganska svårt att ändra kundens uppfattning om och förväntan på ett varumärke, säger Stefan Ekström som är prisexpert på Implity, ett företag som erbjuder konsulttjänster inom bland
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.