Nyheter
Onyttig mat dominerade i butikernas reklamblad i utsatta områden
Publicerad: 5 juni 2023, 12:05
Saker som snacks, kakor och läsk dominerade i dagligvarubutikers reklamblad – särskilt i socioekonomiska svaga områden, enligt en ny studie.
Foto: Getty
Saker som snacks, kakor och läsk dominerade i dagligvarubutikers reklamblad – särskilt i socioekonomiska svaga områden, enligt en ny studie. ”Angeläget att ifrågasätta utbudet i livsmedelsbutikers kampanjer”, säger forskaren Melissa Mjöberg.
Nu avslöjar en ny studie att onyttig mat dominerade i dagligvarubutikernas reklamblad – särskilt i socioekonomiskt utsatta områden.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.