måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nytt nummer ute: Proffs på kundmötet ger sina bästa råd i krisen

Publicerad: 20 januari 2023, 08:16

När tillväxten backar hårdnar kampen om marknadsandelarna. På Ica Supermarket Jämjöhallen jobbar man strukturerat för att förbättra kundmötet och på så vis växa i konkurrens med lågprisprofilerade kedjor. I nya numret av Dagligvarunytt bjuder de på sina bästa råd.


Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


Våga säga mer än hej. Det rådet ger Jonas Bohlin, butikschef på Ica Supermarket Jämjöhallen, butiken med bäst nöjd kund-index inom hela Ica. Butikens hårda arbete, och bästa tips, läser du mer om i nya numret av Dagligvarunytt.

I tidningen fördjupar vi oss också i dagligvaruhandelns försäljningstapp 2022. Karin Brynell (Svensk Dagligvaruhandel), Ulf Johansson (Lunds universitet), Ulf Mazur (Matpriskollen) och butiksansvariga inom Coop, Hemköp, Ica och Tempo ger sin bild av det utmanande läget för dagligvaruhandeln.

Om detta och mycket mer kan du läsa i årets andra nummer av Dagligvarunytt.

Har du ingen prenumeration på Dagligvarunytt? Lugn, det fixar du här. Och BYT LÄNK här kan du som prenumerant läsa tidningen digitalt. Är du prenumerant och behöver ett inlogg kan du få hjälp här.

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev