Nyheter
Lidls reklam kan vinna prestigfullt pris: ”Finns inget givet recept för att bli viral”
Publicerad: 7 mars 2023, 08:24
Lidls presschef Nahir Aslan berättar om arbetet bakom det hyllade inlägget på sociala medier.
Foto: Pressfoto
Lidl har flera gånger varit snabba med att koppla sitt varumärke till företeelser som trendar i sociala medier. Nu kan lågpriskedjan vinna ett prestigefullt PR-pris för ett inlägg på Instagram. ”Vi vet vad vi ska agera på”, säger presschefen Nahir Aslan.
Läs om:
√ Samarbetet bakom framgångarna.
√ Strategin för att undvika fallgropar.
√ Om det unika kring Lidl #Swedengate.
Ämnen i artikeln:
LidlI somras fick hashtagen Swedengate sociala medier att explodera. Plötsligt pratade hela världen om svenskarnas påstått ”snåla middagsvanor”. Fenomenet som blev viralt, handlade om ett barn som ska ha fått
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.