söndag2 april

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Lidls reklam kan vinna prestigfullt pris: ”Finns inget givet recept för att bli viral”

Publicerad: 7 mars 2023, 08:24

Lidls presschef Nahir Aslan berättar om arbetet bakom det hyllade inlägget på sociala medier.

Foto: Pressfoto

Lidl har flera gånger varit snabba med att koppla sitt varumärke till företeelser som trendar i sociala medier. Nu kan lågpriskedjan vinna ett prestigefullt PR-pris för ett inlägg på Instagram. ”Vi vet vad vi ska agera på”, säger presschefen Nahir Aslan.
Läs om:
√ Samarbetet bakom framgångarna.
√ Strategin för att undvika fallgropar.
√ Om det unika kring Lidl #Swedengate.

Ämnen i artikeln:

Lidl

Ellen Larsson

ellen.larsson@bonniernews.se


I somras fick hashtagen Swedengate sociala medier att explodera. Plötsligt pratade hela världen om svenskarnas påstått ”snåla middagsvanor”. Fenomenet som blev viralt, handlade om ett barn som ska ha fått

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev