Så fortsätter butikerna stärka sina varumärken lokalt – trots bistrare tider och konsumenternas minskade köpkraft.
Butikerna bekräftar förskjutningen till lågpris – men håller hårt i sina värderingar
På butiksnivå märks förskjutningen från A-brands till kedjornas egna märkesvaror väl. Så fortsätter butikerna stärka sina varumärken lokalt – trots bistrare tider och konsumenternas minskade köpkraft.
√ Hur butikerna möter förändrade konsumtionsmönster.
√ Strategierna för att stötta lokala producenter.
√ Kedjan som enbart säljer svensk kött – nästan.
Ellen Larsson
I november avslöjade nya inköps- och sortimentsdirektören Jenny Eriksson att Ica Sveriges kundundersökningar visar på en tydlig förskjutning. Prisvärt har seglat upp som högsta prioritet bland Icas kunder och
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.