söndag2 april

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Så fortsätter butikerna stärka sina varumärken lokalt – trots bistrare tider och konsumenternas minskade köpkraft.

Butikerna bekräftar förskjutningen till lågpris – men håller hårt i sina värderingar

På butiksnivå märks förskjutningen från A-brands till kedjornas egna märkesvaror väl. Så fortsätter butikerna stärka sina varumärken lokalt – trots bistrare tider och konsumenternas minskade köpkraft.
√ Hur butikerna möter förändrade konsumtionsmönster.
√ Strategierna för att stötta lokala producenter.
√ Kedjan som enbart säljer svensk kött – nästan.

Publicerad: 2 mars 2023, 08:59

Ellen Larsson

ellen.larsson@bonniernews.se

I november avslöjade nya inköps- och sortimentsdirektören Jenny Eriksson att Ica Sveriges kundundersökningar visar på en tydlig förskjutning. Prisvärt har seglat upp som högsta prioritet bland Icas kunder och

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Ica SverigeHemköpIca Supermarket

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev