måndag25 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Antalet kampanjer per reklamblad fortsätter att öka – de är pådrivande

Publicerad: 12 september 2023, 07:10

Reklambladet är av ökande betydelse för konsumenten. Flera av aktörerna har svarat på efterfrågan genom ett ökat antal kampanjer per blad jämfört med i fjol.

Foto: Gustaf Olsson

Mer än dubbelt så många prenumererar på specifika reklamblad jämfört med i fjol, enligt statistik från appen Ereklamblad. Antalet priskampanjer per blad fortsätter också att öka – men bara hos vissa dagligvaruaktörer.

Ämnen i artikeln:

Coop SverigeIca SverigeIca MaxiIca SupermarketIca NäraIca KvantumLidlAxfoodHemköpWillys

Ellen Larsson

ellen.larsson@bonniernews.se


Antalet reklamblad ligger ungefär på samma nivå första halvåret 2023, jämfört med samma period i fjol. Men siffrorna avslöjar däremot att två dagligvaruaktörer fortsätter att ta ledningen när det gäller

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev