Nyheter
Antalet kampanjer per reklamblad fortsätter att öka – de är pådrivande
Publicerad: 12 september 2023, 07:10
Reklambladet är av ökande betydelse för konsumenten. Flera av aktörerna har svarat på efterfrågan genom ett ökat antal kampanjer per blad jämfört med i fjol.
Foto: Gustaf Olsson
Mer än dubbelt så många prenumererar på specifika reklamblad jämfört med i fjol, enligt statistik från appen Ereklamblad. Antalet priskampanjer per blad fortsätter också att öka – men bara hos vissa dagligvaruaktörer.
Ämnen i artikeln:
Coop SverigeIca SverigeIca MaxiIca SupermarketIca NäraIca KvantumLidlAxfoodHemköpWillysAntalet reklamblad ligger ungefär på samma nivå första halvåret 2023, jämfört med samma period i fjol. Men siffrorna avslöjar däremot att två dagligvaruaktörer fortsätter att ta ledningen när det gäller
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.