Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk och jobb

Simone Margulies fyller snart två år som vd för Hemköp och Tempo. I dag ger hon sin syn på kedjornas framgång – och levererar en ärlig bild av utmaningarna.

Simone Margulies i stor intervju – avslöjar nästa steg för Hemköp och Tempo: ”Vi behöver öka takten i förnyelsearbetet”

Simone Margulies blev för snart två år sedan ansvarig för Hemköp och Tempo – två av koncepten i dagligvaruhandeln som presterar bäst.
I dag förklarar vd:n kedjornas framgång och ger en ärlig bild av utmaningarna.
Läs också om:
✓ Hemköps expansionsplaner
✓ Tempos alla nya butiker
✓ Tydliga kraven från handlarna
✓ Ökade satsningen online
✓ Poängen med kundklubben
✓ Största konkurrenterna
✓ Alla butiksbesök under pandemin
– Vi gör mycket bra men behöver öka förändringstakten, säger Simone Margulies i en stor intervju med Dagligvarunytt.

Publicerad: 24 januari 2022, 08:54

Thomas Ohlén

Reporter

thomas.ohlen@bonniernews.se

Axfood har ofta blivit synonymt med Willys och i samband med kvartalsrapporter och kapitalmarknadsdagar ställer analytiker och placerare nästan uteslutande frågor om koncernens framgångsrika lågpriskoncept och alla omfattande investeringar som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

HemköpTempoWillysAxfood

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.