Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk och jobb

Nya handlarparet på plats i reklamsåpan – här berättar Ica-Stigs ”pappa” hur idén föddes

Reklamprofilen Frank Hollingworth är upphovsmannen bakom Icas rekordlånga butikssåpa. Här berättar han hur idén såldes in, om den vita kavajen, att komma från en handlarsläkt och tankarna inför bytet i reklamen. ”Jag vill gärna prya i en Ica-butik”, avslöjar han.

Publicerad: 30 juli 2021, 13:56

Kalle Östgren

Reporter

kalle.ostgren@bbm.bonnier.se

Det rådde ”Ica-Stig-feber” i Sverige inför bytet i reklamsåpan i början av året. Den 31 januari sändes det första avsnittet med nye Ica-Stig – och Ica-Stina! Det nya handlarparet gjorde

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Ica SverigeIca Gruppen

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News