Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk och jobb

Ica följer med när Melodifestivalen ger sig ut på vägarna igen: ”Höja feststämningen”

Publicerad: 14 september 2021, 08:09

Ica blir huvudsponsor för Melodifestivalen.

Pandemin höll Melodifestivalen borta från vägarna. Men när musiktävlingen nu ger sig ut på turné igen följer Ica med. ”Den absolut största och mest inkluderande folkfesten och lägerelden att samlas kring”, säger Josefin Lundmark, marknadsdirektör för Ica Sverige.


Ämnen i artikeln:

Ica Sverige

I fjol blev det ingen turné. I stället sändes samtliga deltävlingar och finalen av Melodifestivalen från Annexet vid Globen i Stockholm helt utan publik.

När samhället öppnar upp igen laddar Sveriges Television för att ge sig ut på vägarna nästa vår. Och den här gången följer Ica med. 

De kliver nämligen in som huvudpartner till arrangemanget de kommande tre åren.. 

– Den absolut största och mest inkluderande folkfesten och lägerelden att samlas kring är nog Melodifestivalen. Vi är givetvis väldigt stolta över det här samarbetet och att vara en del av Melodifestivalturnén. Ica finns i 285 av 290 kommuner. Vi vill vara med och höja feststämningen i hela landet genom en rad olika aktiviteter – för en enklare och festligare vardag, säger Josefin Lundmark i en kommentar. 

Nästa års turné kommer att besöka Malmö, Göteborg, Linköping och Lidköping för att sedan avslutas med stor final i Stockholm. Första programmet sänds 5 februari. 

Nyligen avslöjade Sveriges Television att artisten Oscar Zia kommer att leda samtliga program. 

Daniel Norman

Reporter

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Ica Sverige

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News