Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag16.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk och jobb

Hemköps vd Simone Margulies tillträdde 1 februari – och mindre än en månad senare bröt coronapandemin ut i Sverige.

Foto: Oskar Omne

Hemköps vd – om dramatiska starten, försäljningen, butiksnätet och online: ”Tagit många initiativ”

Hemköps och Tempos nya vd fick en start som var omöjlig att förutspå. Nu summerar Simone Margulies första året – mitt i en pandemi. ”Vi har klarat utmaningarna och tagit en hel del initiativ”, säger hon i en stor intervju med Dagligvarunytt.

Publicerad: 29 Mars 2021, 05:56

Thomas Ohlén

Reporter

thomas.ohlen@bonniernews.se

1 februari i fjol var det dags för ett sedan länge bestämt vd-byte på Torsplan i Stockholm när tidigare relativt okända Simone Margulies skulle ersätta Thomas Gäreskog som ansvarig för

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

HemköpAxfoodDagab

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.