Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk och jobb

Hemköp slår till igen – med ny toppvärvning: ”Ett bolag med en tydlig färdplan”

Publicerad: 25 april 2022, 09:01

Hemköp och Tempo fortsätter att värva och nu är Jenny Pedersén klar för de två kedjorna.

Foto: Hemköp

Hemköp fortsätter att rekrytera nyckelpersoner. Nu har även Jenny Pedersén signerat för kedjan. ”Jag har fått väldigt bra intryck”, säger värvningen.


Ämnen i artikeln:

HemköpTempoAxfood

Dagligvarunytt har i början av det här året berättat att Hemköpskedjan och dess vd Simone Margulies har rekryterat Tobias Pedersen som ekonomichef och Tomas Hedman Strömhielm som driftschef för de egenägda butikerna.

LÄS OCKSÅ: Hemköps nya värvning – blir Simone Margulies högra hand: ”Ekonomi är grunden i allt” 

Nu är Jenny Pedersén också klar – som ny kommunikations- och presschef.

– Jag ser jättemycket fram emot att få börja på Hemköp i slutet av maj och vara med och stärka varumärket ytterligare, säger 44-åringen entusiastiskt till Dagligvarunytt.

Jenny Pedersén är just nu kommunikationsansvarig och ledamot i företagsledningen på Mestergruppen Sverige (kedjorna XL-Bygg, Bolist och Järnia).

På cv:et finns även motsvarande roller på Media Markt i Sverige, Stiftelsen Svenskt Industridesign, Tradera, Canal Digital och jobb på PR-byrån Prime.

LÄS OCKSÅ: Hemköp slår till – med ännu en toppvärvning: ”Som att komma hem” 

– Dagligvaruhandeln blir en ny bransch för mig och känns väldigt spännande. Hemköp är för mig ett bolag med en tydlig färdplan där kommunikation är en viktig del. Kombinationen av egenägda och handlarägda butiker är samtidigt unik i dagligvaruhandeln. På Mestergruppen har jag jobbat med handlarägda butiker och på Media Markt egenägda så kombinationen blir intressant.

Hemköps senaste tillskott är från Göteborg men har bott länge i Stockholm.

Inköpen av dagligvaror görs hos handlarägda butiken Hemköp Hornstull.

Hemköp Hornstull i Stockholm är Jenny Pederséns favoritbutik.

Foto: Gustaf Olsson

– Jag är mycket förtjust i ”min” Hemköp i Hornstull. Butiken är rymlig och har ett tilltalande sortiment. För mig är Hemköp matglädje och matinspiration, säger Jenny Pedersén.

Hemköpskedjans marknadschef Ted Bergström är nöjd med värvningen.

LÄS OCKSÅ: Fjärde raka för Hemköp – så mycket växte kedjan: ”Fin tillströmning av kunder” 

– Det är otroligt kul att vi har lyckats rekrytera Jenny Pedersén till Hemköp. Hennes kompetens inom att jobba brett och proaktivt med kommunikation i flera kanaler kommer att stärka Hemköps utveckling. Hemköp är mitt i en utvecklingsfas och jag är säker på att Jenny Pederséns erfarenhet kommer att passa väl in i det arbetet och bidra till den fortsatta positiva utvecklingen.

Kund hos Hemköp

Namn: Jenny Pedersén.
Ålder: 44.
Familj: Sambon Urban, barnen Betty, 11, och Henry, 6 år.
Bor: Lägenhet vid Hornstull på Södermalm i Stockholm.
Yrke: Kommunikationschef.
Utbildning: Utbildad civilekonom. Master of Science Business and Economics vid Handelshögskolan i Stockholm och Juristprogrammet vid Göteborgs universitet.
Äter helst: ”Jag älskar mat, även om min sambo är bättre än mig på att laga. Är allätare men har en förkärlek för tomatbaserade rätter”.
Handlar helst: ”Hemköp Hornstull. Min matbutik sedan 15 år tillbaka och en butik jag är trogen”.
Gör på fritiden: ”Umgås med familj och vänner, och har nu också börjat paddla kajak”.
Aktuell: Ny kommunikations- och presschef på Hemköp från mitten av maj.

 

Thomas Ohlén

Reporter

thomas.ohlen@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

HemköpTempoAxfood

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.