Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag18.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk och jobb

Han ska utveckla Hemköps och Tempos affärer: ”Har längtat”

Publicerad: 1 September 2020, 09:57

Johan Dahl, ny affärsutvecklingschef på Axfood

Foto: Axfood

Johan Dahl blir Hemköps och Tempos affärsutvecklingschef. – Jag har längtat efter att få lägga fokus på ett varumärke, säger han.


Ämnen i artikeln:

HemköpTempo

För att driva förändring och innovation har Hemköp och Tempo inrättat en helt ny chefsroll för strategi, affärsutveckling och IT.

Johan Dahl blir den första som axlar den nya rollen och han kommer även att ingå i Hemköps företagsledning.

Johan Dahl har lång erfarenhet från dagligvarubranschen, med tidigare roller inom Ica, Lidl och Netto. De senaste åren har han varit managementkonsult.

Nu ser han fram emot att axla en chefsroll inom Axfoodkoncernens bolag.

– Jag har längtat efter att få lägga allt fokus på ett varumärke och identifiera mig med ett bolag. Axfood och alla dess bolag har jag haft span på länge och när jag såg tjänsten var jag bara tvungen att söka den. Jag uppskattar de värderingar koncernen har och jag ser stor potential i Hemköp och Tempo framöver, säger han i en kommentar.

Johan Dahl tillträder sin nya tjänst den 1 oktober.

Ellen Larsson

Reporter

ellen.larsson@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

HemköpTempo

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.