Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk och jobb

Mitt i maten. Nicholas Pettersson, vd för Dagab Inköp och Logistik, samlar hela varuflödet inom Axfoodkoncernen och har 3 500 medarbetare.

Foto: Mats Samuelsson

Han leder Axfoods förändringsresa: ”Vi har väldigt höga ambitioner”

Automation och datastyrning är ledord för Nicholas Pettersson, vd på Dagab. Här berättar han allt om
✓Axfoods nya och toppmoderna logistikplattform som ger ett helt annat kunderbjudande.
✓ Hur man ska utmana Ica med växande volymer och lönsamhet.
✓ Varför Willys just nu är ett vinnande koncept.

Publicerad: 21 januari 2022, 07:15

Agneta Renmark

Reporter

agneta.renmark@bonniernews.se

När Nicholas Pettersson blev vd för Dagab 2015 var det en ren logistikorganisation, med uppgift att transportera varor från ett ställe till ett annat. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AxfoodDagabBergendahls

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.