Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk och jobb

Anna Wallenberg ska ta Reitan in i framtiden – så vill hon fortsätta att utmana matbutikerna

Hon går i gång på förändring och bekvämlighet. Reitan Conveniences nya vd Anna Wallenberg lockades av att leda ett företag som fyller en viktig funktion i många människors liv. ”Man ska känna att det är där man kan lösa sina vardagsproblem”. Här berättar hon även om:
✓ Det svåra coronaåret
✓ Återhämtningen och försäljningsutvecklingen i år
✓ Planen för e-handeln
✓ Målet att bli bäst i Sverige på hållbarhet
✓ Hur Pressbyrån och 7-Eleven-butikerna ska förändras framöver

Publicerad: 23 september 2021, 09:04

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Anna Wallenberg är inne på femte veckan på sitt nya jobb när Dagligvarunytt träffar henne på Reitan Conveniences huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Utanför brusar Essingeleden, men inomhus är det

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev